Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Manisa Valiliği
T.C. Manisa Valiliği
T.C. Manisa Valiliği
  • VALİLİK
    Teşkilat Şeması Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Görev Yapmış Valilerimiz Valilik Kararları ve Emirleri İç Kontrol Çalışmaları İmza Yetkileri Yönergesi İl Protokol Listesi Valilik Logosu Tarihçe
  • MANİSA
    Şehrimiz Sayılarla Manisa Nüfus ve Dağılım Manisadan Görüntüler
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Bilgi Edinme Hakkı Kolluk Gözetim İnsan Hakları Etik Kurulu Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Duyurular Basın Açıklamaları İlan Panosu
  • İLETİŞİM
°C
18
Temmuz2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Teşkilat Şeması
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Vali Yardımcıları
        • Hikmet DENGEŞİK
        • Dr. Mustafa HARPUTLU
        • Gülihsan YİĞT
        • Aydın MEMÜK
        • Erhan GÜNAY
        • Fatih AKSOY
        • Dr. Abdullah Abid ÖZTOPRAK
      • Kaymakamlar
        • Mehmet Kaan KİNİ
        • Murat KÜTÜK
        • Alper Faruk GÜNGÖR
        • Fatih BAYRAM
        • Altay KARDAĞ
        • Sercan SAKARYA
        • Zafer OKTAY
        • Hüseyin BÜTÜNER
        • Talha ALTUNTAŞ
        • Ali GÜLDOĞAN
        • Halil DALAK
        • Murat ACAR
        • Ünal KOÇ
        • Fatih GENEL
        • Selami KAPANKAYA
        • Celalettin CANTÜRK
    • Valilik Birimleri
      • Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Enerji Yönetim Birimi
    • Görev Yapmış Valilerimiz
    • Valilik Kararları ve Emirleri
    • İç Kontrol Çalışmaları
      • Mevzuat
      • Broşür
      • Eylem Planı
      • İç Kontrol Standartları
      • Stratejik Plan
      • Performans Programı
    • İmza Yetkileri Yönergesi
    • İl Protokol Listesi
    • Valilik Logosu
    • Tarihçe
  • MANİSA
    • Şehrimiz
      • Şehr-i Şehzade, Kadim Şehir Manisa
      • Efsanevi Bir Doğa, Spil Dağı Milli Parkı
      • Şifa Şehri Manisa, Mesir Macunu Festivali
      • Eşssiz Tarihiyle Aigai Antik Kenti
      • Avrupanın En İyi ve En Uygun Yatırım Kenti
    • Sayılarla Manisa
    • Nüfus ve Dağılım
    • Manisadan Görüntüler
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Bilgi Edinme Hakkı
    • Kolluk Gözetim
    • İnsan Hakları
      • İnsan Hakları Nedir
      • İnsan Hakları Kurul Üyeleri
      • Danışma ve Başvuru Yolları
      • Mevzuat
      • Online Başvuru Formu
      • Başvuru Takip
    • Etik Kurulu
      • Etik Kurulu Komisyon Üyeleri
      • Yönetmelik
      • T.C. Kamu Görevlileri Etik Kurulu
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Basın Açıklamaları
    • İlan Panosu
  • İLETİŞİM
 

Soma İlçemizde Kuruluş Çalışmalari Devam Eden Bir Termik Santralin İnşaat Sahasında Bir Kısım Zeytin Ağacının Kesilmesi Hakkında Basın Açıklaması

20.10.2014

BASIN AÇIKLAMASI

 

Son günlerde Soma İlçemizde kuruluş çalışmaları devam eden bir termik santralin inşaat sahasında kesilen bir kısım zeytin ağacı nedeniyle yayılan haberler ve sosyal medya da oluşturulmak istenen algı üzerine aşağıda ki açıklamaya gerek duyulmuştur.

Bilindiği gibi Soma İlçemizde miktarı 1 milyar tona ulaşan bir kömür rezervimiz bulunmaktadır. Devletimiz bu kömürü çıkarıp kurulacak termik santrallerle enerjiye dönüştürmeyi temel politika olarak belirlemiştir.

Bunun için de yapılan ihale sonucu termik santral kurmaya hak kazanan şirket lehine Bakanlar Kurulu acele kamulaştırma kararı alarak santralin bir an önce kurulmasını sağlamak istemiştir. Bakanlar Kurulu kararını ilgili mahkeme uygulamaya koymuş santralin kurulacağı araziyi şirkete termik santral kurmak üzere teslim etmiş, işin imar planı yapılarak inşaata başlanmıştır.

Santral inşaatı hk. Kanunu için sahada bulunan bir kısım zeytin ağaçlarının kesilmesi gerekmiştir. Bunun üzerine bir kısım çevreci örgütler ve bazı politik şahsiyetlerce 1939 tarihli ve 3573 sayılı zeytincilik hk. Kanunu gerekçe göstererek zeytin ağaçlarının kesilmesinin hukuki olmadığı gerekçesiyle kamu oyunda idarenin hukuka aykırı bir duruma göz yumduğu gibi bir algı oluşmasına sebep olacak eylem ve kampanyalar başlatılmış ve halen sürdürülmektedir.

Konu incelendiğinde 1939 yılının şartlarıyla hazırlanan 3573 sayılı kanunla zeytin alanlarının daraltılmasının, ağaçların kesilmesinin önüne geçilmeye çalışıldığı, aksine davrandığı tespit edilenlere idari para ceza uygulaması öngörüldüğü anlaşılmaktadır.

Baştan bu tarafa ağaçların kesildiği yönünde idareye vaki şikâyetler üzerine olaya müdahale edilmiş, para cezası uygulanmış ve konu her defasında suç olabilir düşüncesiyle mahkemeye intikal ettirilmiştir.

İlgili C.Savcılığı verdiği ve bir örneği ekte sunulan kararıyla konunun suç oluşturmadığını, kovuşturmaya yer olmadığını açıkça belirtmiştir.

Bütün bunlara ve konunun hukuki boyutunun defalarca ilgilere anlatılmasına rağmen söz konusu kampanya ve eylemler ısrarla sürdürülmeye çalışılmaktadır.

Bu konuda kamuoyunun dikkatli olması, suni algı oluşturma çabalarına prim vermemesi sürdürülen kamu hizmetinin sağlığı açısından önemlidir.

Aktüaliteye baktığımızda, devletlerin enerji kaygısıyla savaşlara girdiği, toplumların iç kargaşalara düştüğü, çeşitli ırk, mezhep, din maskeli çatışmaların gündemde olduğu onlarca, binlerce insanın, gencin, yaşlının, çocuğun hatta bebeklerin ölümüne sebep olan, milyonlarcasının ülkesini terkine yol açan enerji temin çabasında ülkemizin kendi sahip olduğu kömür gibi bir milli kaynaktan enerji temin çabasına, bu iş için gerekiyorsa bir kısım zeytin ağacının feda edilmesinin kaçınılmaz oluşuna dikkat edilmelidir.

Esasen 3573 sayılı kanunun çıktığı zamandaki zeytin varlığımızla bugünkü zeytin varlığımız kıyaslandığında, söz konusu ağaçların feda edilmesinin komşularımızın, Suriye'de, Irak'ta, Ukrayna'da feda ettiklerine kıyasla son derece makul karşılanması gereken bir durumdur.

Gerçeklerden koparak bir yere varamayız. Ülkemizin, milletimizin geleceğini düşünmek zorundayız. Devletimizin, hükümetimizin, bakanlar kurulunun yaptığı da bundan başka bir şey değildir. Hiçbir şey insanımızın hayatından, milletimizin geleceğinden daha değerli değildir.

Bütün çabamız hukuk içinde kalarak bunu temine çalışmaktan ibarettir.

 

Manisa Valiliği

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

1. Anafartalar Mahallesi, Mustafa Kemal Bulvarı, No:1, Şehzadeler / MANİSA
0 236 231 37 27
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız